Hur många besökare har laddat hem våra rapporter? Hur långt ner på webbsidan skrollar besökare som kommer från Facebook? Och hur stor andel av de besökare som kommer via organiskt sök har loggat in på vår tjänst?
Det här är exempel på olika mätpunkter tagna från skarpa projekt som Digifix arbetat med. Digifix är en datadriven innehållsbyrå. Det betyder att vi tar data och digital analys på allvar. I alla våra projekt definierar vi noga vad vi vill mäta och hur vi ska göra det.
Att ha tydliga och mätbara mål med olika projekt är avgörande för att de ska bedrivas effektivt och med fokus på att skapa värde för användarna.
Verktyg som vi arbetar med är:
- Google Tag Manager
- Google Analytics
- Google Optimize
- Hot Jar.
Genom att kontinuerligt mäta och utvärdera våra insatser kan vi successivt slipa budskap och strategier. Det är detta som kallas konverteringsoptimering.
Har du frågor om Digifix erbjudande inom Digital analys? Hör av dig till gustav (at) digifix.se.