Framgångsrikt arbete med SEO kräver en tydlig strategi. Digifix har bred erfarenhet av att utveckla innehåll som driver stora mängder organisk trafik.
Vi kan hjälpa er med små och stora projekt, oavsett om det gäller att börja från grunden med texter till en ny webbplats eller om ni redan har en SEO-strategi som behöver justeras.
Alla SEO-projekt börjar med en nulägesanalys. I en sådan analys besvarar vi i ett första steg följande frågor: vilka sökord driver trafik? Vilka sidor driver dessa sökord trafik till? Och vad för kvalitet har denna trafik?
I steg två tittar vi på hur väl sidan är optimerad idag. Vi tittar då på alla aspekter av SEO: så kallad on page SEO, of page, redaktionella strategier, teknisk utformning. I den analysen kommer vi löpande med tips på hur ni bör arbeta strategiskt med SEO framöver.
En annan taktik när ni konkurrerar om trafik kan vara att jobba med sökordsplanering. Det innebär att vi tittar på vilka sökord som ni skulle kunna producera innehåll för och konkurrera om. Sökordsplanering är vanligt när man köper trafik via sökmotorer, så kallad SEM, Search Engine Marketing. Men samma metod kan och bör användas även när man producerar innehåll.
Har du frågor om vårt erbjudande kring SEO? Kontakta gustav (at) digifix.se.