Digital analys – mät, mät, mät   

Hur många besökare har laddat hem våra rapporter? Hur långt ner på webbsidan skrollar besökare som kommer från Facebook? Och hur stor andel av de besökare som kommer via organiskt sök har loggat in i vår tjänst?

Digifix är en datadriven innehållsbyrå. Det betyder att vi tar data och digital analys på allvar. I alla våra projekt definierar vi noga vad vi vill mäta och hur vi ska göra det.

Att ha tydliga och mätbara mål i ett projekt är avgörande för att det ska bedrivas effektivt och med fokus på att skapa värde för användarna.

Vi arbetar med bland annat följande verktyg:

  • Google Tag Manager
  • Google Analytics
  • Google Optimize
  • Hot Jar.

Genom att kontinuerligt mäta och utvärdera våra insatser kan vi successivt slipa budskap och strategier. Det är detta som kallas konverteringsoptimering.

Gustav Julander

Vd och digital kommunikatör

E-post: gustav@digifix.se

Tel: 076 305 36 66

Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.